Integrează Google Analytics 4 și Product Schema, Google Universal Analytics va fi eliminat începând cu 1 Iulie 2023

Creat sau actualizat in 30 martie 2023 , de Webecom

Ne bucurăm să vă anunțam că noile funcții ce permit raportarea datelor în Google Analytics 4 sunt disponibile acum pentru platforma Webeshop®.

La cerere, putem oferi soluții și pentru alte platforme eCommerce/CMS sau crearea de addon-uri personalizate.

Mai mult de atât, având în vedere schimbările din mediul online, venim cu o soluție nouă, ce ajută magazinele online create de noi să se optimizeze mai bine în motoarele de căutare.

 

Despre Google Analytics 4

Google Analytics este o aplicație ce pote fi utilizată gratuit și permite proprietarilor de website-uri să monitorizeze activitatea acestora din foarte multe puncte de vedere.

Aceste date sunt absolut necesare pentru a măsura rezultatele campaniilor de promovare și a lua decizii corecte privind starea website-ului, rezultatele financiare sau experiența clientului.

Fără acest tip de date este aproape imposibil să creșteți activitatea magazinului online sau să identificați cauzele care afectează vânzările.

Practic, prin utilizarea acestui sistem puteți extrage analize valoroase referitoare la sursa vânzărilor (mai exact, mediile de promovare) și acțiunile (evenimentele) pe care un utilizator le face în scopul plasării unei comenzi. În urma acestor analize, puteți reduce costurile de publicitate și  vă puteți orienta strict pe mediile de promovare ce aduc rezultatele dorite.

 

Un exemplu de raport poate fi observat în următoarea imagine:

 

 

 

Google va anula serviciul Universal Analytics începând cu 1 iulie 2023, dar un nou serviciu similar este disponibil sub denumirea Google Analytics 4.

Proprietățile Google Universal Analytics nu vor mai procesa accesări noi de pe 1 iulie 2023, iar proprietățile Universal Analytics 360 nu vor mai procesa accesări pe 1 iulie 2024.

Datele procesate anterior în Universal Analytics vor fi stocate timp de cel puțin șase luni de la data încetării serviciilor.

Google Analytics 4 (GA4) diferă de predecesorul său prin faptul că nu se bazează pe cookie-uri și utilizează un model de date orientat spre evenimente măsurate.

De asemenea, nu stochează adrese IP, ceea ce poate ajuta companiile să rămână în conformitate cu reglementărilor privind confidențialitatea.

 

 

 

 

Despre Google Search Console si Product Schema

O dată cu această integrare, vă propunem și o opțiune suplimentară care vă ajută să optimizați mai bine website-ul în Google.

Utilizând Google Search Console puteți urmări activitatea website-ului din punct de vedere al traficului organic (evidențiat separat in Google Analytics). De asemenea, aveți posibilitatea de a trimite link-uri spre indexare și de a fi anunțat dacă website-ul are probleme de indexare.

Prin această facilitate adițională, puteți permite ca Google să vadă paginile de produs, ca produse individuale, nu doar ca pagini simple ale unui website.

Specialiștii noștri pot instala și configura ambele soluții atât în website cât și în aplicațiile Google, pentru ca dumneavoastră să beneficiați de o soluție prin care colectați și vizualizați datele disponibile.

Fiind două servicii marca Google (Analytics si Search Console), acestea funcționează bine împreuna, produsele indexate vor apărea ulterior și în secțiunea Shopping > Product.

 

 

 

În funcție de modul în care Google interpretează datele, în motorul de căutare pot apărea și alte date disponibile, precum titlul, descrierea, prețul și disponibilitatea produsului, conform imaginii de mai jos:

 

 

Soluție propusă:

Cu ocazia acestor schimbări, vă propunem o soluție standard, ce poate fi extinsă la cerere conform necesităților afacerii pe care o administrați.

 

Modulele dezvoltate de noi permit:

 

A) Integrare Google Analytics 4

– Suport pentru deschiderea contului Google Analytics 4

– Dezactivarea codurilor vechi de Google Analytics Universal (dacă este cazul)

– Configurare script-uri de raportare în noul sistem:

  • Raportare date complete despre produs
  • Raportare situație coș cumpărături
  • Raportare inițiere finalizare comandă
  • Raportare comandă plasată (cu toate datele comerciale despre comandă, inclusiv cupon de reducere)
  • Testarea funcțiilor implementate cu Google Tag Assistant
  • Verificare raportare date despre vânzări și evenimente în Google Analytics 4.

 

B) Configurare Google Rich Text Snippets Products

– Configurare raportare date structurate către motoarele de căutare

Raportare date la fiecare produs:

  • Date descriptive (nume, brand, descriere, URL, cod produs, categorie, greutate)
  • Date comerciale (preț, disponibilitate, recenzii și rating)

– Verificare și configurare Search Console
– Verificare pagini produse cu Google Rich Results Test

Daca sunteți interesați de mai multe detalii sau de o oferta, ne puteți contacta apasând butonul de mai jos.

 

Solicita oferta

Despre Webecom

Suntem o echipa cu experienta pasionata de lumea online, compusa din: programatori, web designeri, specialisti marketing si economisti. Suntem mereu in cautarea unor noi proiecte si provocari.

Etichete: , , , , , , , , , , , ,

Comenteaza: