Pentru ca antreprenorii online sunt mereu activi, au nevoie sa isi verifice adresa de email frecvent, chiar si de pe telefon.
Astfel, echipa noastra a pregatit acest articol despre configurarea adresei de email a magazinului online, direct pe telefoanele cu sisteme de operare Android.
Atunci cand doriti sa va configurati adresa de email pe telefon, folositi un protocol pentru transferul email-urilor intre server-ul web si dispozitivele de pe care accesati adresa de email.
Vom prezenta setarile IMAP, deoarece acest protocol permite stocarea email-urile online si accesarea simultana de pe mai multe dispozitive (telefoane/ tablete/ pc-uri).
POP3 se foloseste in situatii speciale, arhivari de email-uri, sincronizarea cu Gmail, eliberarea spatiului ocupat pe contul de gazduire.
Pentru utilizarea curenta recomandam IMAP.
Configurare adresa de email
Pentru inceput, asigurati-va ca aveti un cont de email valid si datele de acces necesare: numele de utilizator pentru contul de email, parola contului, adresa serverului IMAP/POP3 si SMTP.
Pentru a accesa datele menționate mai sus, aveti de parcurs urmatorii pasi:
- Accesati consola cPanel (Nivelul 3 din datele de acces primite la finalizarea magazinului online/ website-ului)
- Versiunea in romana: Accesati sectiunea „ADRESA DE E-MAIL” > opiunea „Conturi de e-mail”Versiunea in engleza: Accesati sectiunea „EMAIL” > opiunea „Email Accounts”
- Click pe optiunea „CONNECT DEVICES”
- Spre exemplu, daca aveti domeniul ,,nume-domeniu.ro” si un cont de email, in forma ,,contact@nume-domeniu.ro”, adresa serverelor va fi ,,mail.nume-domeniu.ro”, atat pentru IMAP/POP3 cat si pentru SMTP.
Versiunea in romana:
Versiunea in engleza:
Setari pentru dispozitive ANDROID
Pasii necesari pentru configurarea adresei de email sunt enumerati mai jos, iar capturile de ecran va indica sectiunile respective.
- Descarcati aplicatia „Microsoft Outlook” din Magazin Play.
- Deschideti aplicatia „Microsoft Outlook” si apasati pe „Incepeti acum”
- Adaugati adresa de email > click pe „Continuare”
- Selectati protocolul dorit (recomandat IMAP)
- Dati click pe optiunea „Setari complexe”
- Completati setarile conform pasilor din imaginile de mai jos, inlocuind mail.nume-domeniu.ro, contact@nume-domeniu.ro si parola, cu datele domeniului dvs.
- Salvati
- Dupa ce ati urmat pasii de mai sus, va recomandam sa verificati daca puteti trimite mail-uri si daca le primiti pe telefon.
Ce sunt protocoalele IMAP si POP3?
IMAP și POP3 sunt doua protocoale pentru a accesa email-ul. IMAP este metoda recomandate atunci cand verificati email-urile de pe mai multe dispozitive diferite, cum ar fi un telefon, tableta și laptop.
IMAP
IMAP va permite sa accesați e-mailul, indiferent unde va aflati, de pe orice dispozitiv. Atunci cand cititi un email utilizand protocolul IMAP, email-urile nu sunt efectiv descarcare sau stocate pe computerul/telefonul dvs.; in schimb, acestea sunt citite de pe serverul de mail. Prin urmare, aveti posibilitatea sa verificati email-ul de pe dispozitive diferite: telefon, computer, laptop, tableta, oriunde v-ati afla.
Mai simplu spus, IMAP (Internet Access Message Protocol) este un protocol de e-mail care se ocupa de gestionarea și preluarea mesajelor de e-mail de pe serverul care primeste.
POP3
Pe langa IMAP, exista si un alt protocol pentru primirea e-mailurilor, numit POP3.
Protocolul POP3 descarca email-urile de pe server, iar dupa ce acestea sunt descarcate pe dispozitivul folosit, email-urile sunt sterse de pe server. Acest lucru inseamna ca odata ce email-urile sunt descarcate, pot fi accesate doar utilizand acelasi computer/ telefon deorece au fost sterse de pe server. Daca incercati sa accesati email-urile de pe un alt dispozitiv, mesajele care au fost descarcate anterior nu vor fi disponibile.
Email-urile sunt stocate local pe dispozitivul dvs., nu pe serverul de email.