Mediul online a avut în ultimii 10-15 ani o evoluţie spectaculoasă atât în România, cât și la nivel internaţional. Generaţia tânără s-a adaptat foarte repede la această schimbare a modului în care comunicăm.
În prezent, aproape oricine deţine un telefon inteligent, un laptop sau o tabletă. Mai mult de atât, din ce în ce mai mulţi oameni cât și foarte multe organizaţii sunt dependente de tehnologiile online pe care le folosesc, tehnologii necesare pentru a concura în economia de piaţă.
Simţind o concurenţă puternică, marile companii și-au redus rezistenţa la schimbare și au început să-și dezvolte propriile servicii digitale pentru a concura cu organizaţiile mai mici care erau destul de numeroase. În toată această perioada reprezentanţii mediului de afaceri românesc au obţinut prin prezenţa online numeroase beneficii. Printre acestea se numară creșterea vizibilităţii, reducerea costurilor, accelerarea procesului de producţie și distribuţie, creșterea vitezei de încasare a plaţilor, diferenţierea în piaţă sau creșterea satisfacţiei consumatorilor.
CÂTEVA SFATURI PENTRU A AVEA SUCCES ÎN MEDIUL ONLINE
Pentru construcţia sau dezvoltarea unei afaceri în mediul online, în orice industrie, avem câteva recomandări:
• Construiţivă afacerea plecând de la nevoile, dorinţele și așteptările potenţialilor clienți.
• Comunicaţi constant cu clientul și solicitaţi feedback de câte ori este posibil, pentru a vă dezvolta afacerea.
• Folosiţi toate canalele de comunicare pe care le aveţi la dispoziţie, evaluaţi rezultatele și investiţi cel mai mult unde obțineti beneficii.
• Încercaţi pe cât posibil să aveti o strategie prin care să integraţi toate canalele de comunicare utilizate.
• Beneficiaţi de fiecare oportunitate, fie ca este vorba de o nișa nouă în piaţă, de un produs inovativ sau de un partener nou.
• Investiţi constant în publicitate, este singura modalitate de a menține sau a crește o afacere pe Internet.
• Menţineţi o relaţie de afaceri cât mai bună cu companiile care vă furnizeaza servicii online, în spatele lor sunt oameni care v-au ajutat să va creșteti afacerea în mediul digital.
• Realizaţi constant demersuri de a crește încrederea în compania dumneavostră și de a vă diferenţia pe piaţă.