Chat-ul online pentru clientii – conversii eficiente

Creat sau actualizat in 14 august 2019 , de Ramona Neghina

chat-gratuit-magazin-online

Comunicarea este un aspect elementar pentru relatia cu clientii din magazinul online, iar chat-ul online poate fi o sursa de conversie foarte eficienta.

Aceasta solutie pe care noi o utilizam creste rata de conversie, ofera clientilor o metoda facila de comunicare si generarea unei decizii rapide de cumparare.

Vanzarea online consultativa este mult mai aproape decat v-ati imaginat, iar satisfactia clientilor cu care interactionati poate creste.

Solutia de chat online este o metoda mai simpla de rezolvare a problemelor clientilor, deoarece influenteaza vizitatorul si procesul de vanzare avand posibilitatea de a gasi solutii eficiente pentru a va transforma vizitatorii site-ului in clienti.

Studiile arata ca elementele de comunicare la vedere cresc increderea clientilor in magazinul online vizitat.

 

Solutia de chat online oferita de partenerii nostri, Smartsupp, este compatibila cu orice tip de platforma de magazin online sau orice site de prezentare!

 


Cum functioneaza solutia de chat pentru clienti?

In momentul in care clientul se afla in magazinul dumneavoastra, in partea din dreapta jos poate vedea semnalat serviciul de chat printr-o fereastra ce le ofera posibilitatea de a discuta cu un consultant.

Cazul 1: Atunci cand sunteti Online pe chat

 

In functie de situatie, consultantul dumneavostra poate oferi clientilor detalii despre produsele vandute de magazinul dvs., termenul de livrare, garantie sau sa ajute potentialii clienti in gasirea produselor dorite.

Puteti folosi si aplicatia pentru telefonul mobil (Android sau IOS). Aplicatia se numeste Smartsupp si o puteti descarca gratuit din App Store sau Google Play. Pe aplicatia de mobil, puteti sa vedeti doar conversatiile active, comparativ cu intefata Desktop, unde puteti vedea si istoricul conversatiilor.

Cazul 2: Atunci cand sunteti Offline

 

Vizitatorul are posibilitatea de a-si introduce datele pentru a fi contactat de unul dintre agentii dumneavoastra. Solicitarea acestuia o primiti pe adresa de e-mail setata de dvs. din Settings > General > Offline messages. Aici puteti completa adresa de email pe care vor ajunge mesajele offline.

 

 


 

Cum functioneaza solutia de chat pentru operatorii magazinului?

Pentru inceput trebuie sa va asigurati ca sunteti ONLINE sau OFFLINE.

 

 

1.Sectiunea VISITORS:

VISITOR: arata codul clientului care este la dvs. in magazin, daca este activ sau nu (in cazul in care acesta este activ, apare o iconita cu un fulger, iar daca nu este activ apare o iconita cu un ceas, ca in imaginea de mai jos)

COUNTRY: arata tara din care clientul vizualizeaza magazinul dvs.

AGENT: arata numele agentului ce a intrat in conversatie cu potentialul client.

ONLINE: arata daca acel client este online in magazin.

CURRENT PAGE: indica pagina magazinului dvs. pe care clientul se uita.

LAST MESSAGE: arata ultimul mesaj discutat cu acel client.

VISITS: arata de cate ori a intrat acel client in magazinul dvs.

CHATS: arata de cate ori s-a discutat cu acea persoana.

In general, aceasta sectiune indica agentului toate detaliile despre vizitatorii magazinului online.

 

2.Sectiunea STATISTICS:

 

In aceasta pagina puteti observa urmatoarele aspecte:

  • Totalul chat-urilor
  • Chat-urile omise
  • Mesajele offline sunt acele mesaje pe care le primiti pe e-mail
  • Cel mai rapid raspuns
  • Durata chat-ului
  • Totalul duratei chat-ului
  • Ratingul

 

De asemenea, puteti vizualiza toti agentii care au intrat in conversatie cu potentialii clienti, e-mailul acestora, cate chat-uri a preluat fiecare agent etc.

chat-statistics

 

 

 

3.Sectiunea VIDEO RECORDINGS:

chat-video-recordings-magazin-online

 

O alta optiune utila a chat-ulului este cea de inregistrari video. Prin intermediul acestei functionalitati puteti urmari comportamentul utilizatorilor in magazinul online, dar si ce vad acestia pe ecran. Optiunea are si functie de preventie pentru a nu inregistra date cu caracter personal (conform GDPR).

In partea dreapta, in header, dati click unde este scris e-mail-ul agentului > Settings.

4.Sectiunea PROFILE:

 

chat-profile-magazin online

Aveti posibilitatea sa incarcati o fotografie cu persoana ce foloseste acea adresa de e-mail, e-mail-ul, numele, dar si numele care doriti sa apara in conversatii si functia acesteia. Puteti schimba parola daca doriti.

 

 

 

5. Sectiunea GENERAL

 

Aveti posibilitatea de a adauga orele intre care sa fie online pe chat agentul dvs.

 

Aveti posibilitatea sa adaugati un agent nou si sa observati toate detaliile acestuia (e-mail-ul, nivelul de acces, cand a intrat pe chat ultima data, dar si daca este activ sau nu pe chat).

Puteti personaliza elementele casetei de chat prin intermediul optiunilor din Settings > Chat box:

  • Pozitia ferestrei de chat
  • Acordarea rating-urilor de catre vizitatori
  • Notificari sonore pentru vizitatori
  • Culorile ferestrei de chat
  • Numele si descrierea companiei

chat-options

 

6. Sectiunea Mesaje Automate

O functionalitate foarte utila este cea de mesaje automate. Puteti crea mesaje automate predefinite, mesaje ce vor fi livrate vizitatorilor in diferinte situatii precum: prima vizita pe website, a doua vizita pe website sau atunci cand sunteti ocupati si nu le puteti raspunde vizitatorilor imediat.

Acest tip de mesaje va ajuta sa intiati o conversatie cu un vizitator, vizitator ce poate deveni un client.

 

mesaje-automate

In aceasta sectiune aveti posibilitatea de a seta intervalul de timp si regulile de afisare a mesajelor automate.

 

Toate facilitatile chat-ului sunt disponibile in varianta trial timp de 30 de zile. Chat-ul poate fi utilizat in mod gratuit, insa, daca doriti sa beneficiati de toate functionalitatile acestui serviciu, va recomandam varianta premium.

 

Daca sunteti client Webecom si doriti implementarea chat-ului gratuit, contactati-ne!

Despre Ramona Neghina

Fire vesela si pozitiva, pasionata de calatorii si cultura asiatica, sunt mereu dornica sa invat cat mai multe lucruri noi.

Etichete: , , , ,

Comenteaza: