Optimizarea platformei de magazin online WEBESHOP pentru motoarele de cautare

Creat sau actualizat in 16 iunie 2010 , de Webecom

In acest articol dorim sa va explicam modul in care puteti sa va faceti mai vizibil magazinul online realizat de WEBECOM in motoarele de cautare.

Obiectivul este sa intelegeti cum puteti face singuri optimizarea pentru motoarele de cautare in scopul reducerii costurilor.

Optimizare interna:

Dupa cum probabil ati observat, platforma de magazin online WEBESHOP este optimizata automat pentru motoarele de cautare. Acest lucru inseamna:

– Titluri ale paginilor generate pe cale automata (date extrase din numele produselor, al categoriilor sau al paginilor cu informatii )

– Descrieri ale paginilor generate pe cale automata (date extrase din numele produselor, al categoriilor sau al paginilor cu informatii )

–  Cuvinte cheie generate pe cale automata din care sunt (date extrase din numele produselor, al categoriilor sau al paginilor cu informatii )

Toate aceste date extrase pe cale automata sunt prelucrate astfel incat sa respecte conditiile solicitate de motoarele de cautare.

Unde exista mai multe date decat sunt necesare acestea sunt preselectate in functie de importanta si relevanta lor. Cuvintele de legatura sunt eliminate tot pe cale automatizata.

Pentru a ajunge pe prima pagina in motoarele de cautare este nevoie de mai putin sau mai mult efort in functie de concurenta care exista in domeniul dumneavoastra de activitate.

In scopul obtinerii de rezultate bune va recomandam sa introduceti o clasificare (categorii/subcategorii/subsubcategorii) cat mai apropiata de posibilele cautari ale utilizatorilor.

Numele produselor trebuie sa fie cat mai exacte (marca, model, tip, eventual cod produs) si sa contina cuvinte cat mai apropiate de cautarile utilizatorilor.

Optimizarea externa:

Google PageRankDupa ce ati introdus clasificarile si produsele  in magazin va trebui sa va ocupati si de optimizare externa. Optimizarea externa reprezinta achizitia de linkuri despre noul dumneavoastra magazin.

Fiecare link spre magazinul dumneavoastra reprezinta un vot de incredere. Cu cat aveti mai multe voturi de incredere cu atat magazinul va fi vazut mai bine de catre motoarele de cautare.

Obtinerea unui link de la un site cu o autoritate ridicata reprezinta un vot mai mare de incredere decat obtinerea unui link de la un site nou lansat sau nu foarte popular.

Pentru a obtine rezultate bune va recomandam sa aveti mare grija si cu linkurile pe care le oferiti, nu doar pe cele pe care le primiti. Este important sa pastrati un echilibru favorabil dumneavoastra intre linkurile pe care le primiti si cele pe care le oferiti.

La ora actuala cea mai buna metoda de a evalua autoritatea unui site este indicatorul PageRank, ce poate fi vizualizat dupa instalarea Google Toolbar cu optiuni avansate!

Obtinerea primelor linkuri:

Neavand posibilitatea sa optineti foarte multe linkuri la inceput este recomandat sa va inscrieti siteul in dmoz.org si in cat mai multe directoare web disponibile la http://www.dirpedia.ro/directoare-generale.html .

Recomandarea noastra este sa selectati cu atentie categoria in care doriti sa introduceti magazinul si sa completati cat mai atent descrierea acestuia.

Nu va recomandam sa introduceti logourile/codurile html ale directoarelor in care doriti sa va inscrieti. Doar unele directoare web conditioneaza inregistrarea de aceste logouri.

Achizitia de linkuri strategice:

Dupa ce ati reusit sa achizitionati primele linkuri incat sa atrageti atentia motoarelor de cautare este timpul sa va ocupati mai discret de promovarea magazinului.

– Puteti incerca realizarea de parteneriate cu alti posesori de magazine online.

Acestia pot fi contactati prin intermediul grupului de clienti WEBECOM disponibil la adresa http://groups.google.com/group/webecom

– Puteti publica linkuri in discutii tematice pe bloguri / forumuri sau siteuri de specialitate

– Puteti cumpara linkuri pe bloguri / forumuri sau siteuri de specialitate

Ce inseamna un link pentru optimizare:

Este recomandat ca linkurile sa duca spre pagini strategice din site (pagina unui produs, a unei categorii sau o pagina de aterizare)

– Linkul text  si parametrul title trebuie sa contina cuvinte care se regasesc in pagina spre care conduce si pentru care se doreste o pozitionare mai buna in motoarele de cautare

– Linkul cu imagine trebuie sa contina parametrul alt / title cu cuvinte cheie care se regasesc in pagina spre care conduce si pe care se doreste o pozitionare mai buna

Atentie! – Bannerele Flash nu reprezinta in cele mai multe cazuri linkuri utile pentru SEO. Este recomandat sa obtineti linkuri directe (care conduc spre pagina din magazinul dumneavoastra) si fara parametru rel=”nofollow”

Despre Webecom

Suntem o echipa tanara si pasionata de lumea online, compusa din: programatori, web designeri, specialisti marketing si economisti. Suntem mereu in cautarea unor noi proiecte si provocari.

Etichete: , , , , , , , , ,

Comenteaza: