Obligatii Fiscale si Declarative daca iti faci Publicitate Online

Creat sau actualizat in 1 martie 2018 , de Webecom

img-obligatii-fiscale-publicitate-online

Dacă te folosești de platformele de promovare renumite (precum Google AdWords sau Facebook Ads) pentru a face publicitate afacerii tale, trebuie să ai în vedere câteva aspecte fiscale și declarative.

Noi ne-am consultat cu partenerul nostru în materie de fiscalitate ETIC Expert, iar cu ajutorul doamnei expert contabil Adela BARBAT am întocmit o scurtă listă pentru cele două situații (probabile) în care te poti afla.

Chiar și așa, îți recomandăm să discuți aceste aspecte și cu firma de contabilitate ce se ocupă de afacerea ta, tocmai pentru a verifica dacă procedurile fiscale și declarative sunt îndeplinite.

În cazul serviciilor de promovare prin Google AdWords și Facebook Ads, încercăm să simplificăm cât mai mult acest proces și venim în ajutorul clienților noștri oferind posibilitatea de a încasa și aloca bugetele de publicitate, factura fiscală venind din partea noastră.


Dacă ești plătitor de TVA:


Aici lucrurile sunt destul de simple. Nu există proceduri fiscale suplimentare față de cele pe care le faci în mod normal. Câtă vreme ai datele corect introduse în conturile de publicitate, codul CIF este la locul lui pe facturile emise, nu trebuie să îți faci griji. Tot ce trebuie să faci este să obții factura de la furnizorul de servicii de publicitate (Google, Facebook, etc.) și apoi, contabilul să o înregistreze corespunzător și să depună declarațiile necesare.

Ține cont de faptul că aceste plăți se fac către Irlanda, iar datorită acestor operațiuni intracomunitare, apare și Declarația 390 (Declaraţie recapitulativă privind livrările/achiziţiile/prestările intracomunitar), ce se depune doar în lunile în care există operațiuni de acest fel.

PE SCURT:

1. Ai grijă ca datele fiscale din contul de publicitate să fie valide (Denumire Firmă, Adresă, CIF, etc.);

2. Trebuie să înregistrezi corespunzator în contabilitate factura emisă* de furnizorul de publicitate;

3. Să depui Declarația 390 în lunile în care există operațiuni intracomunitare;


Dacă NU ești plătitor de TVA: 


Aici se complică lucrurile datorită procedurilor de taxare inversă și a obligației tale, ca beneficiar al serviciilor de publicitate online, să colectezi și să plătești la stat TVA-ul corespunzător acelor servicii. În majoritatea cazurilor, plățile către Facebook sau Google ajung în Irlanda, iar facturile emise de acești furnizori și scoase din plaformele de publicitate nu conțin TVA. 

Furnizorul este obligat se menționeze pe factură taxarea inversă (acolo unde se aplică), lucru care se întâmplă în cazul facturilor de la Google și Facebook, iar TVA-ul aferent trebuie calculat și plătit de beneficiar.

Chiar dacă firma ta nu este plătitoare de TVA în mod normal, o să ai nevoie de un cod de TVA special pentru achiziții intracomunitare pe care să îl folosești pentru furnizorii de servicii de publicitate și, implicit, să te înscrii în sistemul VIES.

Obținerea codului simplificat de TVA pentru plățile intracomunitare și înscrierea în VIES nu durează foarte mult, dar tot sunt câteva drumuri de făcut. Solicitarea CIF-ului pentru plățile intracomunitare implică înscrierea automata în sistemul VIES. În cazul firmelor neplătitoare de TVA, acest cod nu presupune doar adăugarea prefixului RO în fața CUI-ului, ci un număr total diferit, ce poate fi utilizat numai pentru plățile intracomunitare. Pe acesta din urmă trebuie să îl folosești în platformele furnizorilor de publicitate (Google, Facebook, etc.), acolo unde este cerut un număr de TVA (CIF).

Verifică aici dacă ești înregistrat în sistemul VIES: http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=ro

Odată înregistrate în contabiliate aceste facturi, trebuie calculat și evidențiat TVA-ul aferent facturilor ce se supun taxării inverse, cât și plătit către stat până la data de 25 a lunii pentru facturile înregistrate cu o lună înainte. 

Cu aceste calcule suplimentare și evidențierea în contabilitatea a TVA-ului, trebuie să ai depuse încă două formulare (301 și 390) pentru lunile în care există achiziții de servicii intracomunitare. Dacă într-o lună nu ai avut astfel de operațiuni, declarațiile 301 (Decont special de taxă pe valoarea adăugată) și 390 (Declaraţie recapitulativă privind livrările/achiziţiile/prestările intracomunitar) nu se depun pentru luna respectivă. 

NOU! Începând cu anul 2018, utilizarea unui cod special de TVA te obligă să respecți și plata defalcată a TVA-ului (Split TVA) pentru toți furnizorii tăi din țară ce se află în acest sistem. Mai multe informații despre obligațiile pe care le ai după ce obții CIF-ul pentru plăți intracomunitare și plata defalcată a TVA-ului găsești în articolul scris de ETIC Expert: Obligații Split TVA 2018

PE SCURT:

1. Trebuie să obții și să folosești un număr de TVA specific plăților intracomunitare;

2. Ai grijă ca datele fiscale din contul de publicitate să fie valide (Denumire Firmă, Adresă, Cod de TVA Intracomunitar, etc.);

3. Trebuie să înregistrezi corespunzator în contabilitate factura emisă* de furnizorul de publicitate;

4. Să calculezi TVA-ul aferent facturilor de publicitate emise de furnizorii nerezidenți și să depui declarațiile 301 și 390 în lunile în care există operațiuni intracomunitare;

5. Sa achiți către stat TVA-ul calculat până pe data de 25 a lunii;


ATENTIE! Google nu mai permite crearea conturilor AdWords în regim personal. În teorie, nu poți utiliza platforma Google AdWords în România fără a avea o o firmă plătitoare de TVA înscrisă în VIES sau fără a obține numărul de TVA intracomunitar (acolo unde firma este neplătitoare de TVA).

* In functie de metoda de plata si de pragurile de buget setate initial, facturile o sa le gasesti in sectiunile dedicate ale conturilor de publicitate utilizate si vei fi notificat prin email de catre furnizor.

Despre Webecom

Suntem o echipa tanara si pasionata de lumea online, compusa din: programatori, web designeri, specialisti marketing si economisti. Suntem mereu in cautarea unor noi proiecte si provocari.

Etichete: , , ,

Comenteaza: