10 metode de promovare si crestere a vanzarilor in magazinele online

Creat sau actualizat in 12 decembrie 2022 , de Webecom

Mediul de comert electronic este foarte atractiv pentru multi antreprenori.

Prin deschiderea unui magazin online ai acces la o piata extinsa (locala sau internationala), nu ai nevoie de stocuri foarte mari si de cele mai multe ori, costurile cu spatiul de desfasurare al activitatii sunt reduse.

Totusi, cea mai mare provocare este obtinerea primei comenzi, apoi pastrearea unui flux de comenzi zilnice la un nivel cat mai ridicat.

De cele mai multe ori, pentru majoritatea magazinelor online este necesar un mix de servicii de promovare, deseori acestea implicand si dezvoltarea de integari tehnice.

In acest articol ti-am pregatit pasii pe care ii poti urma si ce metode de atragere a potentialilor clienti poti utiliza.


1. Integrarea cu Google Merchant

Sincronizarea cu sistemul Google Merchant permite sa iti prezinti produsele magazinului online utilizatorilor Google.

Dupa cum probabil deja ai observat, in rezultatele Google apare denumirea, pretul, imaginea si link-ul produselor cautate.

Google Merchant poate fi utilizat fara costuri, astfel produsele vor aparea in zona de anunturi gratuite. In cazul in care doresti afisarea in zona sponsorizata, poate fi integrat cu Google Ads prin realizarea unei campanii Shopping Ads.

Mai multe detalii despre Google Merchant pot fi accesate aici: https://www.webecom.ro/blog/google-merchant-o-noua-optiune-de-promovare-google/


2. Integrarea cu agregatoarele de oferte

Similar cu Google Merchant, agregatoarele de oferta preiau produsele, dar in loc sa le afiseze pe Google, le afiseaza pe site-ul lor.

Astfel, cei care cauta oferte la anumite produse, le pot gasi si vor afla care sunt magazinele online care comercializeaza produsele respective.

Agregatoarele de oferta cunoscute de ani buni in Romania sunt price.ro si compari.ro

Descopera oferta noastra pentru integrarea magazinelor online Webeshop® cu agregatoarele de oferte aici: https://www.webecom.ro/magazine-online/pachet-fisiere-agregatoare-oferte/


3. Colaborarea cu resursele de promovare specifice domeniului de activitate

Pentru anumite nise de piata, exista site-uri specializata prin care se pot promova produsele.

Acestea ofera rezultate peste medie, atragand un segment de vizitatori interesati de produsele comercializate.

De exemplu, pentru segmentul Home&Deco, poti sa iti listezi produsele pe favi.ro sau biano.ro

Daca vinzi articole de tip fashion/ imbracaminte/ incaltaminte poti publica produsele pe glami.ro

Pentru anumite tipuri de produse specifice, poti folosi inclusiv anunturi pe mica publicitate sau site-uri de licitatii, de exemplu olx.ro sau okazii.ro


4. SEO – Optimizarea pentru motoarele de cautare

Optimizarea pentru motoarele de cautare este o necesitate de baza a fiecarei platforme. Totusi, desi traficul obtinut este redus, in cele mai multe segmente de piata concurenta e foarte mare.

Probabil fiecare antreprenor isi doreste ca magazinul lui sa fie pe prima pagina in Google, dar acest lucru nu se atinge usor si nici rapid.

Utilizand o platforma optimizata pentru motoarele de cautare, Webecom furnizand aceste optiuni in orice platforma predata clientilor, paginile magazinului online vor fi bine indexate.

Pentru a avea succes, este totusi necesar sa folosesti denumiri cat mai relevante ale produselor.

De asemenea, poti sa faci website-ul tau vizibil pe alte website-uri (linkuri externe care mentioneaza website-ul tau), chiar si pe social media. De exemplu, adaugand adrese URL catre magazinul tau online pe Facebook, Twitter, Linkedin sau chiar Youtube.

Sistemul Google care monitorizeaza starea indexarii se numeste Search Console. Echipa noastra te poate ajuta prin configurarea magazinului, dar si cu alte servicii specifice.


5. Publicarea articolelor pe blogul magazinului online

Daca ai investit intr-un blog atasat magazinului online, acest lucru te va ajuta mult. Pe blog poti scrie atat materiale comerciale, cat si necomerciale.

Materialele necomerciale se pot distribui mai usor, poti invata clientii cum sa iti foloseasca produsele, sau ce beneficii le aduc produsele tale.

Blogurile se indexeaza mai bine in motoarele de cautare, dar trebuie folosite in mod constant.


6. Crearea unui Facebook Shop si conectarea unui Facebook Pixel

Prin intermediul Facebook Shop, produsele din magazinul online pot fi vizibile in pagina ta de Facebook. Cu ajutorul Facebook Shop, poti sa afisezi celor care iti urmaresc pagina de Facebook diverse produse, cu link direct catre magazinul online.

Produsele pot fi listate manual, sau te putem ajuta cu integrarea dintre magazinul tau online si Facebook Shop, astfel incat produsele se vor lista si actualiza automat.

Facebook Pixel raporteaza actiunile vizitatorilor din magazinul online catre Facebook, actiuni precum: vizualizarea produselor, adaugarea in cos a produselor, cautarea, achizitia produselor si altele. Prin intermediul acestor actiuni si a produselor din Facebook Shop, specialistul in promovare Facebook Ads, poate realiza campanii destinate fiecarui utilizator care a interactionat cu magazinul tau online.

Mai multe detalii despre Facebook Shop si Facebook Pixel regasesti aici: https://www.webecom.ro/blog/magazin-online-facebook/


7. Campanii Google Ads

Google Ads este o resursa importanta de promovare, dar implica bugete de publicitate pe care trebuie sa le investesti.

Marele avantaj Google Ads, este ca poate servi mesaje promotionale atunci cand utilizatorul cauta un produs pentru a-si satisface o nevoie exacta.

In functie de cum este creata campania, de momentul si locul vanzarii (ora, sezonalitate, tintire demografica, destinatii de plasare, cuvinte cheie folosite si multe alte aspecte), aceasta poate aduce rezultate satisfacatoare. Optiunile sunt nelimitate, magazinul tau poate fi afisat pe Google in zona sponsorizata, poti promova produsele listate pe Google Merchant sau poti face campanii de imagine prin bannere pe siteurile care colaboreaza cu Google.

Reprezentantii Google ofera de multe ori credite bonus si suport, dar mare atentie la toate aspectele, exista riscul sa nu poti recupera investitia foarte usor.

In calitate de partener Google Ads, iti recomandam sa apelezi la personal specializat si cu experienta.

Mai multe detalii despre ofertele noastre regasesti la adresa: https://www.webecom.ro/publicitate-online/google-ads/


8. Facebook/ Instagram Ads.

Pentru produse de interes ridicat si cele care se cumpara din impuls, Facebook si Instagram Ads pot fi o resursa de promovare utila.

Deoarece tintirea se face demografic, crearea campaniilor de promovare pe aceste canale este destul de riscanta. Recomandam moderatia in acest caz.

Facebook Shop, Instagram Shop si Facebook Pixel sunt foarte importante pentru campaniile desfasurate in aceste medii de promovare.

Mai multe detalii despre ofertele noastre regasesti la adresa: https://www.webecom.ro/publicitate-online/facebook-ads/


9. Chat Online

Chat-ul online nu este o resursa de promovare in sine, dar este o metoda in care poti mari vanzarile prin interactiunea directa cu clientii.

Unii clienti nu pot vorbi la telefon atunci cand doresc sa achizitioneze un produs, sau pur si simplu prefera sa scrie.

Utilizand o solutie avansata de chat, poti configura roboti software, poti urmari comportamentul vizitatorilor pe website, sau chiar sa afli ce-i lipseste afacerii tale.

Poti urmari mai multe avantaje ale sistemului de chat pe care il integram gratuit clientilor la adresa: https://www.webecom.ro/blog/chat-gratuit-magazin-online/


10. Sisteme de afiliere

In Romania exista 2 sisteme de afiliere cunoscute (2Performant si Profitshare), iar acestea permit accesul intr-o platforma unde alte persoane te pot promova.

Plata pentru serviciile de promovare, se face in functie de rezultate. Totusi, magazinul trebuie sa ofere ceva diferit si sa fie credibil pentru cei care aleg sa il promoveze.

Cei care promoveaza magazinele online, se orienteaza de regula pe nisele de piata in care au activitate online si aleg magazine de unde pot obtine comisioanele cele mai avantajoase.

Totusi, cel mai important pentru ei, este sa fie siguri ca magazinul isi respecta clientii si are produse cu adevarat atractive.


11. Bonus – Google Analytics eCommerce

In orice demers de promovare, cel mai important lucru este ca rezultatul sa fie masurat. Integrarea Google Analytics eCommerce iti permite sa monitorizezi vizitatorii, traficul, vanzarile si te ajuta sa tragi concluzii referitore la mediul de promovare care aduce comenzi noi.

Indiferent de solutiile de promovare pe care le folosesti sau urmeaza sa le adopti, iti recomandam sa masori rezultatele si investitia, astfel incat sa alegi mixul de promovare potrivit afacerii tale.

In acest fel, poti diminua investitia unde nu ai rezultate si suplimenta bugetul acolo unde simti ca gasesti clientii potriviti pentru tine.


Daca se doresc si alte metode de promovare, ne poti lasa un mesaj.

In cazul in care ai nevoie de ajutor in legatura cu diverse conectari, integrari, implementari sau modificari, ne poti contacta apasand butonul de mai jos.

Solicita detalii

Despre Webecom

Suntem o echipa tanara si pasionata de lumea online, compusa din: programatori, web designeri, specialisti marketing si economisti. Suntem mereu in cautarea unor noi proiecte si provocari.

Etichete: , , , , , , , , ,

Comenteaza: